Βαρώσι, πόλη αγαπημένη - Varosha, beloved city
My Greek poems!
English version below.
Βαρώσι, πόλη αγαπημένη!
Σε αγάπησα
περπατώντας στα μοσχομυρισμένα σου περιβόλια και στην χρυσή σου αμμουδιά.
Δεν ξέρω πόσα ήταν
τα δέντρα σου, ούτε πόσα τα φωτισμένα σου σπιτάκια. Ίσως τόσα όσες και οι μέρες
που είμαστε μακριά σου, πόλη προδομένη.
Ξέρω πως ήμουν
δεκατεσσάρων όταν τα πρώτα σου φώτα έσβησαν και μαύρισε η ψυχή των ανθρώπων
σου, πόλη σκλαβωμένη.
Έκτοτε, μετρώ τα
φώτα σου που χάνονται και τα δέντρα σου που μαραίνονται.
Δεκαοκτώ χιλιάδες
και κάτι ημέρες!
Τόσα τα φώτα που
έσβησαν, τόσα και τα δέντρα που χάθηκαν μέσα στον χρόνο. Πενήντα ένα χρόνια,
δεκαοκτώ χιλιάδες ημέρες. Όσες και οι ψυχές των ανθρώπων που έσβησαν μαζί με τα
φώτα σου, πόλη θλιμμένη.
Είμαι πλέον στα
εξήντα πέντε και ακόμα σε αγαπώ.
Μου λείπεις το ίδιο
πολύ, όσο και τότε που είδα τα πρώτα σου φωτάκια να σβήνουν, πενήντα ένα χρόνια
πριν, την μαύρη εκείνη μέρα που μαύρισε η ψυχή των ανθρώπων σου και μαζί τους μαύρισες
κι εσύ, πόλη αγαπημένη.
Αμέτρητα φωτάκια
έσβησαν ένα-ένα μέσα στον χρόνο, όπως σβήνουν και οι αναμνήσεις, μία-μία.
Μόνο η ελπίδα και η
αγάπη μας για σένα δεν σβήνουν ποτέ, πόλη λατρεμένη.
ΚΒΓ
Varosha,
beloved city!
I fell in love with you walking through your
fragrant groves and across your golden sand.
I don't know how many your trees were, nor how many
your lit little houses. Perhaps as many as the days we have been away from you,
betrayed city.
I know I was fourteen when your first lights went
out and the soul of your people darkened, enslaved city.
Since then, I count the lights that vanish and the trees that wither.
Eighteen thousand and some days!
That is perhaps the number of lights that
extinguished, and the trees that withered and were lost to time. Fifty-one
years, eighteen thousand days. As many as the souls of the people that went out
along with your lights, sorrowful city.
I am now sixty-five and I still love you the same.
I miss you just as much as I did when I saw your
first little lights fading, fifty-one years ago, that dark day when the soul of
your people darkened, and you darkened with them, beloved city.
Countless little lights went out one by one over
time, just as memories fade away one by one.
Only our hope and love for you will never fade,
adored city.
KVJ
Comments
Post a Comment